Square Enix, Final Fantasy Tactics’in Kaynak Kodlarını Kaybetmiş

Square Enix, bu ayın başında yaptığı duyurunun ardından Final Fantasy Tactics – The Ivalice Chronicles için yönetmen Kazutoyo Maehiro ile birçok konuyu ele alan yeni bir röportaj yayınladı. Bu röportaj, remake versiyonunun Final Fantasy Tactics: The War of the Lions’taki yeni içerikleri içermediğini ve Square Enix’in orijinal oyunun kaynak kodunu kaybettiğini doğruluyor.
Final Fantasy Tactics: The War of the Lions, 1997 tarihli PlayStation oyunu Final Fantasy Tactics’in PSP için geliştirilmiş versiyonuydu ve bu versiyonda ek ara sahneler, diğer Final Fantasy oyunlarından oynanabilir karakterler ve ekstra savaşlar gibi ek içerikler bulunuyordu.
Maehiro’nun sorulara verdiği cevaplar şöyle:
“Neden War of the Lions versiyonu yerine orijinal Final Fantasy Tactics’i güncellemeye odaklanmaya karar verdiniz?”
Ben ve geliştirme ekibimdeki diğer arkadaşlarım War of the Lions’a doğrudan dahil olmamış olsak da, oyunun içeriğinin o dönemdeki oyuncuların beklentilerini tamamen karşıladığına inanıyorum. Ancak, yaklaşık 30 yıl sonra, bu oyunu yaratma sürecinde her şeyi gözden geçirirken, kendimize şu soruyu sorduk: “Orijinal Final Fantasy Tactics’i yapan ekip olarak bizler, bu oyunu yeni nesil oyunculara sunmak için ne yapabiliriz?”
İşte bu soruyu düşünerek vardığımız sonuç, en uygun yolun orijinal oyunun deneyimine saygı gösterip onu mümkün olan en iyi şekilde yeniden yaratmak oldu.
“Final Fantasy Tactics: War of the Lions’taki Balthier, Luso, Onion Knight ve Dark Knight meslekleri gibi unsurları eklemeyi düşündünüz mü?”
Elbette yeni meslekler, yetenekler ve karakterler eklemeyi (War of the Lions’ta yer alan içerikler de dahil) düşündük. Ancak orijinal Final Fantasy Tactics, hem oyun tasarımı hem de hikaye açısından çok dengeli ve tamamlanmış bir oyun. Büyük değişiklikler yapmak, yalnızca orijinal oyunun hayranları için değil, yeni oyuncular için de bir kayıp olurdu. Bu nedenle, Final Fantasy Tactics’i günümüzde yeniden canlandırmanın ilk adımı, orijinaline sadık kalmak ve oyunun karakterlerini, mesleklerini ve orijinal deneyimini ön plana çıkarmak oldu.
Geliştirme ekibi, orijinaline mümkün olduğunca yakın bir deneyim sunma konusunda tutkuluydu. Bu nedenle, orijinal görsel efektleri ve ses efektlerini yeniden oluşturup kullandık – özellikle orijinal oyunun hayranlarının bunu takdir edeceğini umuyorum.
“Final Fantasy Tactics – The Ivalice Chronicles’ı yaratırken karşılaştığınız en büyük zorluk neydi?”
Birçok büyük zorlukla karşılaştık, ancak hepsinin temelinde, orijinal oyunun ana verilerinin ve kaynak kodunun artık mevcut olmaması yatıyordu. Bu, verilerin yanlış yönetildiği veya kötü saklandığı anlamına gelmiyor – o dönemde bu tür verileri uzun süre saklamak alışılagelmiş bir uygulama değildi. O zamanlar, bugün sahip olduğumuz gelişmiş kaynak yönetim araçları yoktu. Oyunun üretim süreci önce Japonca versiyonunun hazırlanması, ardından diğer dillerdeki (İngilizce dahil) verilerin üzerine yazılarak yerelleştirilmiş versiyonların oluşturulması şeklindeydi.
Ayrıca çevrimiçi yamalar veya güncellemeler diye bir şey de yoktu, dolayısıyla özel bir neden olmadıkça, oyun bir kez yayınlandığında iş bitmiş sayılırdı. Bu nedenle ana veri veya kaynak kod olmadan bu oyunu geliştirmenin en büyük zorluk olduğunu söyleyebilirim.
“Bu sorunu nasıl çözdünüz?”
Basitçe söylemek gerekirse: saf emekle (gülüyor).
Oyunun mevcut versiyonlarını analiz ederek orijinal programlamayı yeniden kurduk, ancak bazen de orijinal oyunu oynayıp sadece hislerimize dayanarak çözüm üretmek zorunda kaldık. Tüm bu süreç bir yandan yeni özellikler eklerken, bir yandan da eski bir arcade oyununu NES’e aktarmak gibi teknik bir çaba gerektirdi.
Bu oyun üzerinde çalışan ekip gerçek birer hayat kurtarıcıydı. Onlara ne kadar teşekkür etsem az.
Final Fantasy Tactics – The Ivalice Chronicles 30 Eylül 2025’te PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch, Nintendo Switch 2, Xbox Series X|S ve PC (Steam) için çıkacak.