Haber

Fahrettin Altay-Narlıdere metrosunun İzmir’de ilk yolculu test sürüşü

KERİM UĞUR

İzmir Büyükşehir BelediyesiHafif raylı sistemin dördüncü etabı Fahrettin Altay, Narlıdere Metro’nun ilk yolcu test sürüşü, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in katılımıyla gerçekleştirildi. İlk seferin ardından konuşan Soyer, “İzmir’deki metrolar İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin alın teri ve bileğiyle yapıldı. Bundan sonra U simgesi taşıyan metroları İzmir’de göreceğiz. Bunun da farkındayım. Bu İzmir’in son M’si olsun. Bundan sonra U’lar İzmir’e gelsin istiyoruz” dedi.

Kentteki tüm metro ve tramvay ağlarını öz kaynaklarıyla yapan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin, Fahrettin Altay Meydanı’ndan Narlıdere Kaymakamlığı’na kadar uzatılan metronun ilk test sürüşü bugün gerçekleştirildi. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in ev sahipliğinde düzenlenen test sürüşüne CHP İzmir İl Başkanı Şenol Aslanoğlu, CHP ve Millet İttifakı milletvekilleri ve adayları, ilçe belediye başkanları, Millet İttifakı’nı oluşturan partilerin il başkanları, ilçe başkanları ve basın mensupları katıldı.

7.2 kilometre uzunluğundaki ve 7 istasyondan oluşan metro sınırının önümüzdeki aylarda açılması planlanıyor.

“GERÇEKTEN ZOR BİR SÜREÇ OLDU”

Test sürüşünün ardından konuşan Tunç Soyer, “Çok heyecanlı bir gün. Buraya hep botlarla geldiğimizi hatırlıyorum, ilk geldiğimizde her zamanki ayakkabılarımızla gelmiştik. Bu pandemi dönemi öyle bir dönemdi ki 900 kişi Covid oldu. 1.100 kişinin çalıştığı bir çalışmada, “Hem sağlıklarını korumak hem de emeklerinin karşılığını ödemek için devam etmelerini sağlamak çok zor bir süreçti. Çok zor bir süreçti. Bu süreçte Gülermak AŞ Büyükşehir Belediyemizle inanılmaz bir dayanışma gösterdi. Onlara da teşekkür ediyorum” dedi.

“AÇILIŞI ÇEKMEK İÇİN ÇALIŞACAĞIZ”

Başkan Soyer, “Bizim için bu bir azim ve direniş meselesiydi. Her krizde, pandemide, depremde bu işin durmaması, devam etmesi gerektiğine inancımız vardı. Onun için bugün toplandık, bunun meyvesidir. azim ve direniş.Tüm arkadaşlarımın büyük emeği, inançları ve emekleri sonucunda her birine ayrı ayrı teşekkür ediyorum.253 milyon Euro’luk bir öngörü ile başlayan bu süreci 253 milyon Euro’yu bulduk. Tamamladığımız noktada 285 milyon euro. Türkiye’de kendi öz kaynaklarıyla, bulduğu mali kaynaklarla yapılan tek metro. İzmir, U’su olmayan tek şehir. İzmir’ “Gurur duyuyoruz. Gurur duyuyoruz. Yaklaşık 14.5 kilometre tünel, 7 istasyon, 27 kilometrelik bir rota aslında karayolu ile gittiğinizde 47 kilometreyi bulan bir rota. Hem Balçova hem de Kaymakamlık. 219 araçlık otoparkta insanların araçlarını bırakıp metroya binmelerini sağlıyor. 9 Eylül veya 29 Ekim’de açılışını yapmayı planlıyoruz ama başarırsak öne çıkarmaya çalışacağız. Daha erken bitirmeyi hedefliyoruz” dedi.

“BUNDAN SONRA İZMİR’DE U SEMBOLLÜ METROLARI GÖRECEĞİZ”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın diğer illerde yaptırdığı metrolara da değinen Başkan Soyer, “İzmir’deki metrolar İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin alın teriyle yapıldı. Bundan sonra U harfini taşıyan metroları göreceğiz. izmir’in simgesi. ben de bunun farkındayım.” nin son M’si olsun artık u’lar izmir’e gelsin istiyoruz. rotamız çok. baştan kararlıyız izmir’i demir ağlarla öreceğiz Çünkü raylı sistemler lastik tekerlekli araçlara göre çok daha ekonomik, temiz, konforlu ve kullanışlı.Vatandaş çok daha ucuza geliyor. İzmir’i demir ağlarla örmeye mutlaka devam edeceğiz” dedi.

SERGİLER YAKINDA BAŞLAYACAK

İzmir Metro AŞ Genel Müdürü Ertan Sayılkan, “Bu büyük hizmetin faaliyete geçmesi için artık son aşamaya geldik. Çevreci ve ekonomik raylı sistemler ulaşımda ve ulaşımda kesinlikle büyük kolaylık sağlayacak.”

İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Daire Başkanı Mehmet Ergenekon, “Cumhurbaşkanımızın bizi sonuna kadar desteklemesinin sonuçları bunlar. 2018’de başladık serüvenimize, çok aksilikler yaşadık. Geldiğimiz noktada yüzde 96’sı. iş bitmişti.” Çalışmaya devam ettik. 1.100 çalışanımızın 900’ü Covid-19 oldu ama biz çalışmaya devam ettik” dedi.

285 milyon euroya mal oldu

Evka-3’ten başlayıp Fahrettin Altay’da son bulan mevcut hattın devamı niteliğinde olacak sınırda Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Hoş Sanatlar Fakültesi, Narlıdere, Şehitlik ve Kaymakamlık istasyonları yer alacak. Hatta tünel çalışmaları ve ray döşeme işleri tamamlandı. Toplam 14,5 kilometre tünel açıldı. Sınır içi ve istasyonlarda elektromekanik çalışmalar yapılıyor. Hat hizmete girdiğinde günlük ortalama yolcu sayısının 170 bin olması bekleniyor. Balçova ve Kaymakamlık istasyonlarına toplam 219 araç kapasiteli iki farklı otopark yapıldı. İzmir Hafif Raylı Sistem 4. Etap F. Altay-Narlıdere Orta Kaymakamlık Yapım İşi 252 milyon Euro sözleşme bedeli ile 4 Haziran 2018 tarihinde yüklenici firmaya teslim edilmiştir. Aramalardaki artışla birlikte bu maliyet bugün itibariyle 285 milyon euroya ulaştı. Hattın tamamlanmasıyla birlikte İzmir’in kuzeyindeki Bornova ilçesi ile güneyindeki Narlıdere ilçesinin ortasında toplam 27 kilometre kesintisiz demiryolu ulaşım hizmeti verilecek. Sınır açıldığında İzmirliler güvenilir, konforlu, çevreci ve ekonomik demiryolu ulaşımı imkanına kavuşacak, zamandan da tasarruf edecek. Bir uçtan binen yolcular 45 dakikada diğer uca ulaşacak. İki ucunun ortasında kalan karayolunun uzunluğu yaklaşık 47 kilometre. Bu rota özellikle trafiğin yoğun olduğu zamanlarda motorlu araçlarla 1,5-2 saatte alınabiliyor.

Kaynak: ANKA / Ekonomi

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu