Haber

Erzincan’da 112 Acil Çağrı Merkezine Gelen Çağrıların Yüzde 15’i Asılsız Çıktı

Erzincan’daki 112 Acil Çağrı Merkezi’ne 2023 yılında yapılan 274 bin 873 çağrının yüzde 15,58’i asılsız çıktı. Erzincan asılsız davet oranının en düşük olduğu ilk 5 şehir arasında yer aldı.

Erzincan’daki 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’ne 2023 yılında gelen 274 bin 873 çağrının yüzde 15,58’i asılsız ihbar olarak kayıtlara geçti.

Erzincan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Metin Kuleli, toplam 110 çalışanla 7/24 çağrı alındığını belirterek, Erzincan’da 2023 yılında toplam 274 bin 873 çağrı alındığını açıkladı. Gelen çağrıların yüzde 15,58’i duyuru sırasında kapatılan davetiyelerden oluştu ve yüzde 15,58’i asılsız çağrılardan oluştu.

“En büyük sorun duyuru sırasında kapatılan çağrılar”

112 Acil Çağrı Merkezi’nin önemini vurgulamayı sürdüren Müdür Kuleli, “Anons sırasında vatandaşlarımız polisi, jandarmayı, itfaiyeyi aradık, hataydı diye telefonu kapatıyorlar. Nereden ararlarsa arasınlar,” dedi. 112’ye bağlılar. Tüm acil çağrı numaraları 112’de birleşmiş. Bu nedenle.” “Lütfen duyuru sırasında telefonları kapatmayın çünkü yanlış yeri aradıklarını düşünüyorlar” dedi.

Yanlış rapora para cezası

Asılsız ihbarların devam etmesi halinde suç duyurusunda bulunacaklarını belirten Kuleli, “Kabahat Kanunu’na göre çağrı merkezimize yapılan asılsız ihbarlara 1.980 TL ceza kesiliyor. İkinci tekrarda ceza iki katına çıkıyor. Asılsız ihbarların devam etmesi halinde Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunacağız.Bu nedenle hem vatandaşlarımızın mağdur edilmesinin önlenmesi hem de mağduriyetimizin önlenmesi adına çağrı merkezimizin asılsız ihbarlarla meşgul edilmemesini önemle rica ederiz. kurban olmaktan kurtulun.”

Müdür Kuleli, gelen çağrılar arasında dikkat çeken olaylar arasında “Önce çayımı içeyim sonra gel”, “Polis göndermeyin, saldırıyorum” gibi ifadeler kullanan vatandaşların bulunduğunu belirterek, şunları kaydetti: “Takdir ediyoruz. Hem vatandaşlarımızın mağdur olmaması hem de mağdur olmamızın önlenmesi adına çağrı merkezimizi asılsız ihbarlarla meşgul etmemelerini rica ediyorum.” Talep ediyoruz” dedi.

“Önce çayımı içeyim, sonra geleyim.”

Müdür Kuleli, ilginç ihbarlardan birinin şu olduğunu belirtti: “112’yi arayan bir vatandaş, ‘Saldırıya gireceğim, o kafedeyim’ diyor ve ambulans istiyor. Konumunu teyit etmek için ayrıntılı bilgi istiyor, ‘Önce çayımı içeyim, sonra ambulans gelsin’ diyor.” Aynı zamanda “Polis gönderilmemesini talep ediyor. Çünkü saldırıyı o sırada durdurduğunu iddia ediyor.” polisi gördü.”

Başka bir olayda, insanların onu istediği yere bırakmaları için acil durum ekiplerini aradıklarını söyledi. 112’nin yasal olarak kullanılmasının önemine vurgu yapan Kuleli, “Vatandaşlardan en büyük talebimiz bizi gereksiz yere meşgul etmemeleri ve gerçekten ihtiyacı olan vatandaşlara ulaşmamızı engellememeleridir.”

Ayrıca Müdür Kuleli, Erzincan halkının duyarlı olduğunu belirterek, asılsız davet oranının en düşük olduğu ilk beş şehir arasında yer aldığını açıkladı. -ERZİNCAN

kaynasliajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Türkiye Geneli Hizmet veren Firmalar Burada ! Cebeci Evden Eve Nakliyat
Klima Bakımı ,Klima Tamiri ,Klima Montajı ,Yetkili Klima Servisi konusunda size en yakın , hızlı ve kusursuz müşteri hizmeti uygun fiyatla sunuyoruz.
Başa dön tuşu